Om os

Ølholm Skole og Børnehave

Vi er en samlet enhed med børnehave, SFO og beliggende i Ølholm - en mindre landsby med ca. 850 indbyggere. Siden 2014 er vores børnehave vokset fra 25 til 55 børn og SFOén vokset fra 30 til 50 børn, hvilket tegner en lys fremtid for vores skole, hvor der lige nu er 90 - 100 børn. Vi er i alt 25 medarbejdere.

Vi oplever, at vi kan tilbyde vore børn og forældre et trygt og udviklende miljø, som personale og ledelse kan være stolte af og som samtidig understøttes af Hedensted kommunes politikker. (læs bl.a. om de 7 kompetencer på Hedensted Kommunes hjemmeside)

Vi har fælles ledelse og bestyrelse i skole/skolefritidsordning og børnehave. Det betyder i praksis, at vi arbejder tæt sammen om lokalområdets børn, så overgangene for børnene sker i trygge rammer. Vi er meget opmærksomme på, at børn og forældre skal opleve den røde tråd i praksis hos os og selv være en stor del af den. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barns behov og udvikling inden for fællesskabets rammer. Vi søger en åben og ærlig dialog med forældre om deres barn. Trives et barn ikke, vil vi i samarbejde med forældrene tage hånd om opgaven. Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang til børn, forældre og hinanden i respekt for fællesskabet. Sideløbende med fokussen på tryghed og trivsel for alle, vægter vi fagligheden blandt børn og voksne højt. Gennem målsætning, handleplaner, lærerplaner og evaluering skal vi alle blive så dygtige som muligt.

Link til KLAR TIL LÆRING

Link til Matematikpolitikken

Link til Politik for sprog og læsning

Link til Kommunens Skolepolitik

Link til egen udviklingsplan

Udviklingsplan 2022_2023.pdf

Shape Created with Sketch.